Nieuws  
 

Grootste ergernis over krappe budgetten en verplichte hotelkeuze

Uit een recent onderzoek dat BCD Travel liet uitvoeren onder zakenreizigers, blijkt dat 17,8 procent van de respondenten geen idee heeft of zijn of haar bedrijf een travel policy heeft. Volgens 42,3 procent van de respondenten heeft zijn of haar bedrijf geen travel policy. Bij bedrijven die wel een travel policy hebben, ergert 20,3 procent zich aan bepaalde aspecten ervan. 

Op verzoek van BCD Travel voerde het onafhankelijke onderzoeksbureau iVox een onderzoek uit onder 1000 zakenmensen die het afgelopen jaar minstens één keer op zakenreis geweest zijn of een zakenreis geboekt hebben. Daaruit blijkt dat veel bedrijven nog geen travel policy hebben of er onvoldoende over communiceren naar zakenreizigers. 17,8 procent van de respondenten zegt geen weet te hebben van zo'n policy, terwijl 42,3 procent aangeeft dat er geen travel policy in gebruik is.

Bij respondenten in wiens bedrijf wél een travel policy van kracht is, blijkt slechts 4,8 procent niet te weten wat er in de policy staat. De overige 95,2 procent geeft aan dat in de travel policy van hun bedrijf onder meer bepalingen over onkostennota's (bij 83,2 procent), budgetbepalingen (bij 63,7 procent), praktische richtlijnen voor het verblijf ter plaatse (bij 44,1 procent), keuze van het hotel en keuze van de luchtvaartmaatschappij zijn opgenomen.

Bijna 1 op 5 zakenreizigers heeft aanmerkingen op de travel policy van het bedrijf. Vooral een aantal budgetbeperkingen wordt vaak als erg strikt ervaren en ook de verplichte keuze van hotels is voor velen een doorn in het oog. Andere aanmerkingen zijn het niet vergoeden van bepaalde zakelijke onkosten en de soms trage terugbetaling van onkostennota's.

Diederik Banken, Vice-President Commercial bij BCD Travel België en Nederland: "Het is belangrijk dat zowel bedrijven als zakenreizigers zich bewust zijn van het belang van een travel policy. Een degelijk reisbeleid kan voor een aanzienlijke kostenbesparing zorgen omdat uitgaven beter controleerbaar zijn en er prijsafspraken gemaakt kunnen worden met leveranciers. Daarnaast zorgt een reisbeleid voor transparantie met betrekking tot het reisgedrag van de medewerkers. Wanneer reizigers buiten het reisbeleid en de zakenreisagent om boeken worden deze reizen niet opgenomen in het veiligheidssysteem. Zo'n reiziger is in geval van calamiteiten dus onzichtbaar. Een travel policy is dan ook absoluut onontbeerlijk voor een bedrijf dat regelmatig werknemers op zakenreis stuurt."

Bron: BCD Travel

Plaats op:
Datum: 23 september 2011
Gerelateerde artikelen  
18-11-2011 Nieuws 33 procent zakenreizigers werkt door tijdens vrije tijd op zakenreis
03-03-2011 Nieuws Tot 45 procent besparing door consequent zakenreisbeleid
03-03-2011 Redactie Tot 45 procent besparing door consequent zakenreisbeleid
16-02-2011 Nieuws En op tien zakenmensen ooit bestolen op zakenreis
27-04-2007 Nieuws Milieubewustzijn bedrijven kan beter
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,83 seconden.