Nieuws  
 

Wat is het toch dat ons aantrekt in het lezen over lijstjes en topX-en van ergernissen over van alles en nog wat. In de reiswereld is het onderzoeken van de ergernissen in het vliegtuig een hot-item onder reisorganisaties. Afgelopen week kwam Vakantiepanel met haar onderzoek op basis van op de site achtergelaten reacties. Eerder al waren het Cheaptickets dat ism TNS Nipo reizigers naar hun grootste irritaties vroeg en Vliegwinkel dat De Vos & Jansen haar Vliegreisonderzoek laat uitvoeren. Onderstaand de top-5 dus van Vakantiepanel, met duidelijke overeenkomsten, maar ook verschillen met de andere onderzoeken.

Wordt er in het vliegtuig nog wel rekening met elkaar gehouden? Te weinig, blijkt uit de resultaten van een onderzoek van beoordelingssite Vakantiepanel.nl onder bijna 1300 vakantiegangers. Maar liefst 35% van alle vakantiegangers ergert zich regelmatig aan medepassagiers tijdens een vlucht. De grootste ergernis is het ongevraagd in de ligstand zetten van de stoel tijdens de vlucht.

Nederlanders proberen zich niet te ergeren tijdens vakantie
Veel vakantiegangers proberen het vakantiegevoel te koesteren en kijken weg als ze met ergernissen worden geconfronteerd. Dit blijkt uit de antwoorden van vakantiegangers die de vraag ‘Erger jij je regelmatig aan medepassagiers tijdens een vlucht?' met ‘nee' beantwoordden. Het moge duidelijk zijn dat ook deze categorie zich weleens ergert. Dit blijkt uit de vele verhalen van kleine of grote ergernissen die deze mensen hebben ervaren in het vliegtuig. Een veelgelezen tip van Nederlanders die stoïcijns en positief proberen te blijven is: "Als je je gaat ergeren op vakantie, kom je nooit tot rust. Relax, je bent op vakantie!"

Top 5 grootste ergernissen in het vliegtuig
1. Ongevraagd stoel in ligstand zetten
2. Hinderlijk aanraken stoel
3. Luidruchtigheid medepassagiers
4. Te vroeg na landing gaan staan
5. Overlast kinderen

Verder vallen ergernissen als vieze luchtjes, asociaal taalgebruik, buitensporig alcoholgebruik, snurkende passagiers en plakkerige stelletjes net buiten de top 5. Bovendien is het opmerkelijk dat de gemiddelde leeftijd van de groep die zich veelal ergert gemiddeld 10 jaar lager is dan die de vraag met ‘nee' heeft beantwoord (45 versus 55 jaar).
Het onderzoek vindt plaats onder de vakantiegangers die na thuiskomst hun mening geven op Vakantiepanel.nl.

 

Plaats op:
Datum: 2 mei 2011
Gerelateerde artikelen  
12-02-2008 Nieuws Zakenreiziger ergert zich aan medepassagier
25-07-2008 Nieuws Krappe zitplaatsen en zeurende kinderen
17-08-2011 Nieuws Vakantie ergernis: ingepikte bedjes en te veel opscheppen
06-08-2019 Nieuws 17 % van de passagiers wordt het liefst met rust gelaten tijdens de vlucht
06-09-2011 Nieuws Slechte bedden bederven onze vakantievreugde!
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,67 seconden.