Nieuws  
 

Trends in loyalty programs leiden tot vernieuwing bij IHG

Priority Club Rewards, 's werelds grootste hotel loyaliteitsprogramma van IHG (InterContinental Hotels Group), deed onderzoek naar de trends op het gebied van loyaliteit bij frequente reizigers. Het onderzoek van Priority Awards was geinitieerd om beter inzicht te krijgen in de houding en gewoontes van de hotelgasten. De uitkomsten vormden aanleiding voor IHG om haar Priority Club programma te herstructureren.

Belangrijkste trends volgens Priority Club Rewards:

* Hotel loyaliteitsprogramma punten worden beter gewaardeerd dan frequent flyer-miles
Frequente reizigers hechten hogere waarde aan hotel loyaliteitsprogramma-punten dan aan frequent flyer-miles omdat de door de luchtvaartmaatschappijen opgelegde kosten, afgenomen aantal gereserveerde stoelen en grotere beperkingen het vertrouwen van de consument hebben geschaad. Bovendien worden er juist meer opties aan de hotel programma's toegevoegd, waardoor de gebruiker meer met zijn gespaarde punten kan doen, ook bij luchtvaartmaatschappijen.

* Zakenreizigers waarderen loyaliteit meer dan de prijs
Lidmaatschap van een loyaliteitsprogramma heeft een grotere invloed op hotel keuze dan de prijs of locatie - voor frequente gasten die een minimum van 20 nachten per jaar in een hotel verblijven - ongeacht de voorkeur voor midden of hogere segment.

* Reizigers in Noord-Amerika, het Verre Oosten en Europa zijn zich allen bewust van de waarde van punten
De waarde die loyaliteitspunten vertegenwoordigen - zowel wat betreft het ontvangen als inwisselen van punten - wordt door frequente reizigers als het belangrijkste beschouwd bij de keuze van een hotel. Belangrijker zelfs dan speciale vergoedingen, privileges of voordelen in het hotel.

* De wereldwijde economie is een betrouwbare graadmeter van activiteit van consumenten in loyaliteitsprogramma's
Een gunstige economie heeft een tegenovergestelde invloed op het inwisselen van punten door hotel loyaliteitsleden, ontvangen punten worden als geld gezien. Bijvoorbeeld: Gedurende een maand in 2008, hebben Priority Club leden punten ingewisseld ter waarde van €707,000 aan benzinekaart bonnen, toen de olieprijzen boven de prijs van gas uitstegen

Aanpassingen
"Het onderzoek bevestigd duidelijk dat leden van het hotel loyaliteitsprogramma overal ter wereld niet alleen waardevolle spaarpunten willen die flexibel te verdienen zijn, ook willen zij volledige controle over hoe zij deze punten kunnen gebruiken," aldus Don Berg vice-president, Loyalty Programs and Partnerships van IHG. "En met zo veel nieuwe inwisselmogelijkheden van de Priority Club punten, is het nooit eerder zo lucratief geweest om direct via de website van IHG te boeken, waar leden Priority Club punten kunnen verdienen met elk verblijf."

"In 2010 hebben we gemiddeld 600.000 personen per maand ingeschreven bij Priority Club Rewards; met meer dan 56 miljoen leden is dit bijna gelijk aan de bevolking van het Verenigd Koninkrijk. De vernieuwing van Priority Club Rewards is een belangrijke investering van IHG om onze positie  binnen de industrie en onder potentiële gasten met tal van keuzemogelijkheden te verstevigen," zegt Don Berg, vice-president, Loyalty Programs and Partnerships van IHG. "Deze vernieuwing, die in wezen is aangejaagd door onze gasten, is het bewijs dat een succesvolle merk innovatie meer vereist dan enkel een facelift. Ook investeren in onderzoek om een relevant product te kunnen bieden dat trouwe klanten zal aantrekken en behouden is noodzakelijk."

Met deze waardevolle inzichten is het vernieuwde Priority Club Rewards loyaliteitsprogramma nu beter toegerust op de behoeften van de veranderende frequente reiziger en blijft het daarmee een belangrijke aanjager voor de business  van IHG.

Over het onderzoek
Priority Club Rewards heeft drie jaar lang onderzoek verricht onder meer dan 10.000 frequente reizigers, die deelnamen aan loyaliteitsprogramma's van IHG en andere toonaangevende hotelketens in Noord-Amerika, Europa, Azië en het Midden-Oosten. De bevindingen geven inzicht in de wereldwijde reis-loyaliteitsmarkt en zijn gebruikt om de vernieuwde Priority Club Rewards te ontwikkelen
.

www.ihg.com / www.priorityclub.com

Plaats op:
Datum: 4 april 2011
Gerelateerde artikelen  
06-10-2008 Nieuws Accor lanceert A|Club, het nieuwe wereldwijde loyaliteitsprogramma
10-12-2008 Nieuws Schiphol populair bij frequent travelers, Heathrow onderaan
11-05-2007 Nieuws Jaarlijkse Freddie Awards leveren meeste prijzen op voor Starwood Preferred …
26-06-2019 Nieuws Nieuwsflitsen - juni 2019 (2)
07-12-2010 Nieuws Trends 2011: De zakenreiziger van morgen is een doe het zelver
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,56 seconden.