Nieuws  
 

Het succes van een reisprogramma valt of staat met de bereidwilligheid van de zakenreizigers om de regels te volgen. Dit blijkt uit onderzoek van Egencia, de zakelijke tak van online reisagent Expedia, onder 348 travel managers wereldwijd, zo valt op de site zakenreis.nl te lezen.

95 procent van de respondenten beoordeelt het volgen van het reisbeleid door de reizigers als belangrijk tot zeer belangrijk beoordelen voor het succes van hun reisprogramma in 2011. Wanneer reizigers het reisbeleid onvoldoende opvolgen, kan dit ertoe  leiden dat ondernemingen kansen missen om te besparen. De ondervraagde travel managers noemen het niet tijdig boeken van vluchten (68 procent) als het belangrijkste punt waarop de reizigers niet geneigd zijn het reisbeleid te volgen. Andere 'verstoringen' van het reisbeleid komen, doordat reizigers niet bij preferente luchtvaartmaatschappijen boeken of niet kiezen voor de laagste, geschikte tarieven (42 procent), duurdere hotelkamers reserveren dan toegestaan (32 procent) en niet-preferente hotels boeken (30 procent).

Volgens een recent gezamenlijk onderzoek van Egencia en GBTA kan een bedrijf met een zorgvuldig uitgewerkt en consequent opgelegd reisbeleid de jaarlijkse reiskosten met minstens 45 procent verlagen.

Corporate travel managers zijn zich steeds meer aan het toeleggen op het onderhandelen van extra voordelen of betere voorwaarden in hun hotelcontracten. 49 procent van de respondenten zegt dat zij deze tactiek gebruiken om vermoedelijke verhogingen van de hoteltarieven voor te zijn in het komende jaar. Het vaakst gebeurt dit door te onderhandelen over een gratis ontbijt (56 procent) in de hotelcontracten, gevolgd door gratis Wi-Fi (55 procent), gratis parkeren (39 procent), de mogelijkheid om kosteloos te annuleren op de dag van aankomst (36 procent) en laatste-kamerbeschikbaarheid (24 procent). 

Het merendeel van de respondenten (57 procent) communiceert niet regelmatig over beschikbare hotelvoordelen of bijkomende diensten die in de tarieven zijn inbegrepen. Dit is volgens Egencia erg jammer, want wanneer reizigers op de hoogte worden gehouden van de beschikbaarheid van deze voordelen, verhoogt dit de kans dat de reizigers deze tarieven en voordelen zullen gebruiken.

Lees het volledige artikel op zakenreis.nl

Plaats op:
Datum: 3 maart 2011
Gerelateerde artikelen  
03-03-2011 Redactie Tot 45 procent besparing door consequent zakenreisbeleid
02-09-2011 Nieuws Bedrijven hebben geen goed inzicht in bijkomende kosten zakenreis
27-04-2007 Nieuws Milieubewustzijn bedrijven kan beter
23-09-2011 Nieuws 20 procent zakenreizigers onbekend met travel policy eigen bedrijf
25-08-2016 Nieuws Onderzoek toont belang van face-to-face meetings aan
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,72 seconden.