Nieuws  
 

Afgelopen dinsdag vondt in Amsterdam de derde editie van EvenementContact plaats, de no-nonsense beurs voor de eventbranche. De organisatoren kijken tevreden terug op hun beurs die ze - met 188 standhouders en ca. 2200 bezoekers en veel goede contacten tussen deze twee groepen - volwassen geworden vinden. Organisatorisch waren er nog wel wat verbeterpunten erkennen de organisatoren, maar dat zal een volgende editie niet in de weg staan.

Krachtig is het eenduidige en laagdrempelige standconcept - met alleen een statafel en een grote foto - waardoor de aandacht uitgaat naar het persoonlijke contact en er volop ruimte is voor inhoudelijke gesprekken.
 
Boeiend is ook om te zien hoe Social Media ingezet en gebruikt worden rondom een dergelijk event. Gerrit Heijkoop van Triqle en Vivo maakte een statistiek voor EvenementContact (hij deed dit eerder al voor MPI's NL Conference en event10) en deelt zijn bevindingen op zijn blog. Over Twitter, Tweeps, LinkedIn en Youtube en over aantallen, percentages en waarom.
We hopen overigens van harte dat hij ook de aankomende MPI NL Conference en event11 weer in kaart gaat brengen, want dan krijgen we inzicht in de ontwikkeling van Social Media inzet op events in het afgelopen jaar.


Social Media statistiek voor #EvenementContact, no-nonsense beurs voor de Evenementenbranche

Social Media en evenementen, hoe moet dat? Vanuit een bovenmatige interesse in Social Media en evenementen, verzamel ik statistieken over het gebruik van Social Media bij de events die ik bezoek. Dit is natuurlijk met name interessant voor evenementen die door de evenementenbranche zelf georganiseerd worden, zoals vorig jaar voor de NL Conference en Event10.

Voor de helderheid: het is niet mijn intentie om een oordeel te vellen ('goed' of 'slecht') over de organisatie van dit evenement. Ik doe een poging om zo feitelijk mogelijk vast te stellen hoe en hoeveel social media gebruikt wordt bij evenementen in de branche.

Een samenvatting van de cijfers, verzameld op 16 februari, voor EvenementContact georganiseerd door Levensgenieters en de Bootsmannen op 15 februari 2010, bezocht door ongeveer 2.000 bezoekers.

lees de cijfers en percentages op het blog van Gerrit Heijkoop

Plaats op:
Datum: 17 februari 2011
Gerelateerde artikelen  
14-04-2011 Nieuws Social Media gebruik in de praktijk: Statistieken van event11 en MPI NL Conference …
19-03-2013 Nieuws EvenementContact behaalt een potentieel bereik van ruim 184.000
14-02-2011 Nieuws Triqle geeft gratis deelname weg voor Masterclass Social Media Tour
01-03-2012 Nieuws EvenementContact 2012: volop beleving, inspiratie en hybride elementen
24-05-2011 Nieuws 5 manieren om Social Media effectief te gebruiken als beursbezoeker
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,78 seconden.