Nieuws  
 

Uit de fonkelnieuwe Sponsor50 blijkt dat in 2010 de vijftig grootste sponsors van Nederland in totaal € 275,55 miljoen aan sponsorrechten hebben besteed. Op een geschatte marktomvang van € 850 miljoen in 2010, zijn de 50 grootste sponsors verantwoordelijk voor bijna een derde deel van de totale sponsormarkt in Nederland.

De Sponsor50 is de nieuwste Monitor van Respons, dat voor deze Monitor heeft samengewerkt met Sponsormaps. De Sponsor50 bestaat uit de vijftig merken die in 2010 de meeste euro's  hebben uitgegeven aan sponsorrechten in Nederland.

Facts en figures Sponsor50 over 2010:

  • Aantal merken  - 50
  • Aantal bedrijven - 45
  • Totale sponsorbestedingen - € 275.550.000
  • Gemiddelde sponsorbesteding - € 5.500.000
  • Totale brutomediabestedingen - € 862.000.000
  • Gemiddelde brutomediabesteding per merk - € 17.200.000 

Meer informatie over de Sponsor50 op www.respons.nl.
De Sponsor50 is ook online te bestellen.

Plaats op:
Datum: 6 februari 2011
Gerelateerde artikelen  
07-06-2013 Nieuws De 50 grootste sponsors in Nederland besteden 262,7 miljoen euro
02-05-2016 Nieuws Sponsormonitor 2016: Sponsorbestedingen verder onder druk
11-10-2012 Nieuws Beurzen Monitor 2012: Nederlandse beurzensector goed voor ruim 400 miljoen
30-06-2010 Nieuws G50 gemeenten subsidiëren evenementen voor € 39 miljoen
23-01-2013 Nieuws Utrecht voert ranglijst G50 Evenementen aan
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,51 seconden.