Nieuws  
 

De in 2004 door het ondernemersduo Gui de Vries (43) en Rogier Braakman (34) opgerichte Sandton Hotels doen het goed en slagen er ondanks het economische tij goed in hun positie op de internationale hotelmarkt te verstevigen.

Ondanks een moeilijke periode (2009), konden dit jaar al vijf unieke locaties aan de hotelcollectie worden toegevoegd.  Per 1 oktober komt in het Belgische Kortrijk Hotel Broel onder de vlag van Sandton Hotels. Later dit jaar volgen nog twee hotels: het nieuwe Sandton Pillows in Maastricht (november) en een tweede vestiging in Duitsland, Resort Bayerischer Wald (december).Daarmee staat de teller op 23 hotels in vier landen.

Ambities verwezenlijken dankzij nieuwe aandeelhouder
Dankzij de nieuwe derde aandeelhouder, Amerborgh, (minderheidsbelang) kan Sandton Hotels voortvarend verder met haar expansieplannen. In de komende jaren staat een 15-tal projecten op de agenda, waaronder in steden als Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en diverse in België en Duitsland. Als het aan het ondernemersduo De Vries/Braakman ligt volgen ook nog één of enkele 'parels' in de Kaapregio in Zuid-Afrika, het land waar de naam Sandton haar oorsprong vindt.

Vernieuwende Marketing- en Salesstrategie
Een technologische noviteit betreft de ontwikkeling en implementatie (Q4 2010) van Cubulis, een interface waardoor hotelreserveringen via derden rechtstreeks worden geregistreerd in het reserveringssysteem van de desbetreffende Sandton Hotels. Het tijdrovende basiswerk van invoeren en controleren van reserveringen behoort daarmee tot het verleden. In de praktijk zal deze technologische efficiencyslag leiden tot meer service en tijd voor de gast aan de balie. Ook hoopt Sandton Hotels hierdoor de inhoudelijke taken in de receptie te kunnen verbreden en te verdiepen. Onder meer door enerzijds monitoring van social media (reviews!) en anderzijds campagnematige, salesgerichte toepassing van sociale media (w.o. Facebook, Twitter en Foursquare).

Onderscheidend profileren
Alle activiteiten komen voort uit de missie van Sandton Hotels om zich onderscheidend te profileren. Daarbij gaat het in de eerste plaats om de locaties en om de pro-actieve persoonlijke service die elke individuele gast ten deel valt. Andere voorbeelden hiervan zijn het mvo-beleid, dat zich onder meer vertaalt in speciale werkgelegenheidsprojecten in sommige aangesloten hotels in Nederland (De Roskam), in intensieve steun aan het Medical Knowledge Institute (MKI) ten behoeve van educatie en gezondheidsontwikkeling in townships van Zuid-Afrika en het adopteren van een eigen wijngaard, Longridge, in de Zuid-Afrikaanse Kaapstreek, alwaar de nieuwe Sandton huiswijnen worden geoogst.

Maar ook bijzondere jointpromotions met andere ‘premium brands' zoals Canon, Grolsch, Gazelle en Mart Visser Couture spreken tot de verbeelding. Dit alles zal eraan bijdragen dat Sandton Hotels in de komende jaren de meest aansprekende internationale hotelbrand van Nederlandse bodem zal worden.

www.sandton.eu

Share |
 

Plaats op:
Datum: 28 september 2010
Gerelateerde artikelen  
14-10-2016 Video Flitsinterview met Sandton Hotels tijdens EventSummit 2016
08-07-2007 Nieuws Sandton Hotels timmert hard aan de weg met weer een nieuwe Pillows-hotel
30-11-2010 Nieuws Badge2Match wint European RFID award
25-10-2010 Nieuws Venue-viral: Evoluon in goud gehuld
02-11-2010 Nieuws Roosendaal congresstad
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,61 seconden.