Nieuws  
 

Gouden Green Key voor Herik Rail Events en Van Nelle Ontwerpfabriek - NBC breidt uit met buitenlocatie - Drie miljoen leden voor jarige A|Club - NH Hoteles en Hesparia integreren hotelmanagement - Moderne rookplaats in Dorint hotel Amsterdam Airport - Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre na 3 jaar nog steeds op koers -‘Stradivarius' nieuw Amsterdams tophotel vanaf 2011 - 4meetings opent businesscenter in Den Haag


Gouden Green Key voor Herik Rail Events

Herik Rail Events heeft de Gouden Green Key behaald. De locatie exploitant in Amersfoort  voldeed in één keer aan de hoogste eisen van dit internationale keurmerk in de categorie congrescentrum.
De GREEN KEY (voorheen Milieubarometer) is hét internationale keurmerk voor bedrijven in de toerisme- en recreatiebranche die serieus en controleerbaar bezig zijn met de milieuzorg op het bedrijf. Meer informatie hierover vindt u op www.kmvk.nl.
Directeur René Schers is trots op de Gouden Green Key. "In het ondernemen van vandaag zijn de termen duurzaamheid en MVO niet meer weg te denken. Inspanningen van het hele team leidde in één keer tot een gouden status van de Green Key, daar ben ik trots op
Er wordt nu water bespaard, schoonmaakmiddelen en kantoorartikelen zijn op de schop genomen, afval wordt streng gescheiden en er worden talloze duurzame catering- en techniekalternatieven geboden aan onze klanten"

Om de milieu-impact van de organisatie te kunnen kwantificeren wil Herik Rail Events weten voor hoeveel CO2 uitstoot ieder bedrijfsonderdeel verantwoordelijk is
De CO2 calculatie van Herik Rail Events vindt plaats op basis van het Greenhouse Gas protocol. Dit is de internationaal geaccepteerde normstelling voor het berekenen van de CO2 uitstoot van organisaties. Met deze nulmeting kan Herik Rail Events echt aan de slag en doelen stellen voor de toekomst.


ook Gouden Green Key voor Van Nelle Ontwerpfabriek

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en Maatschappelijk Betrokken Ondernemen (MBO) komt steeds hoger op de agenda in het bedrijfsleven. De exploitant van de Van Nelle Ontwerpfabriek hecht al sinds de herbestemming van de voormalige Van Nelle fabriek veel waarde aan verantwoord en betrokken ondernemen. Niet vanwege sociale druk, maar uit intrinsieke motivatie om een bijdrage te leveren aan een betere leefomgeving voor iedereen.
Dit werd recent beloond met het toekennen van de hoogste klassering; het A-label voor duurzaam monumentenbeheer door de minister van VROM en de Europa Nostra Award voor de uitzonderlijke bijdrage tot behoud en het herbestemmen van het cultureel erfgoed De Van Nelle Ontwerpfabriek.
Afgelopen week kwam de Stichting Keurmerk Milieu, Veiligheid en Kwaliteit de inspanningen op het gebied van milieuzorg belonen met een Gouden Green Key, het internationale keurmerk voor milieuzorg in de recreatie- en evenementenbranche.
Samen met het World Forum in Den Haag en de RAI in Amsterdam is de Van Nelle Ontwerpfabriek exploitatie momenteel de enige grote evenementenlocatie met een Gouden Green Key.



NBC breidt uit met buitenlocatie

Vanaf 1 juli beschikt het NBC over een buiten evenemententerrein van 1800 m2. Het eerste buiten event heeft inmiddels plaatsgevonden en bleek een groot succes. Na de diploma uitreiking in 1 van onze evenementenhallen werd buiten afgesloten met een overheerlijke BBQ en de nodige drankjes. "Dit buitenterrein biedt volop nieuwe mogelijkheden voor onze opdrachtgevers, te denken valt aan feestavonden, rookruimte, BBQ's en actieve workshops", aldus directeur Justin van Hooydonk. "Zo kunnen we nog beter aan de specifieke wensen van onze opdrachtgevers voldoen".
Het NBC zit duidelijk niet stil, aangezien zij de afgelopen jaren meerdere verbouwingen hebben gerealiseerd. Het volgende project is al in volle gang. Zo zijn ze nu bezig diverse Nespresso corners te integreren in de diverse ontvangstruimtes, zodat de gasten een kwalitatief hoogwaardig kopje koffie kunnen nuttigen in een aangename, strakke en moderne koffiecorner. De verwachting is dat dit voor het eind van dit jaar gerealiseerd wordt.

Drie miljoen leden voor jarige A|Club
 
Een jaar na de introductie telt A|Club wereldwijd drie miljoen leden. Met het gratis online loyalty-programma zijn niet alleen punten te verdienen in ruim 2000 Accor hotels onder de merken Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, Suitehotel, ibis en all seasons. Binnenkort wordt de A|Club kaart uitgebreid met het Adagio netwerk. Daarnaast kunnen A|Club-leden punten sparen bij een groeiend aantal partners, zoals Club Med, Europcar, Lenôtre (vanaf oktober 2009) en twaalf grote luchtvaartmaatschappijen, waaronder Air France/KLM.
Ter viering van haar eerste verjaardag biedt A|Club haar leden tijdens de jubileumweek, van 14 t/m 20 september, het dubbele aantal punten aan. Bij aanmelding in de maand september krijgen nieuwe leden 2.000 punten in de vorm van een A|Club-voucher die een waarde heeft van 40 euro. Aan het einde van de maand kunnen leden meedoen aan een loting met kans op 100.000 A|Club-punten, oftewel € 2.000 aan A|Club-vouchers. 
Met ingang van januari 2010 introduceert A|Club een papierloos beloningssysteem. Leden ontvangen vanaf dat moment hun A|Club-vouchers elektronisch.
De drie miljoen leden waarderen het A|Club programma vanwege:

  • de gebruiksvoorwaarden: voor elke euro die in een hotel wordt besteed aan overnachtingen, eten of andere diensten, worden punten toegekend;
  • de brede dekking: het is het enige loyaltyprogramma dat punten toekent aan een breed spectrum van twee- tot vijfsterrenhotels over de hele wereld;
  • royale aanbiedingen: regelmatig hebben er acties plaats die eenvoudig online toegankelijk zijn via www.a-club.com.

NH Hoteles en Hesperia integreren Hotelmanagament

Op 14 september hebben NH Hoteles en Hesperia een overeenkomst ondertekend om hun hotelmanagement te integreren. Dankzij deze overeenkomst - die ondersteund wordt door de Raad van Bestuur van beide organisaties, ontstaat de grootste Spaanse groep van stadshotels. De overeenkomst heeft tot doel het hotelmanagement van de twee hotelketens te consolideren om de synergie te maximaliseren en voordeel te halen uit complementaire strategieën. 
Belangrijkste voordeel van de overeenkomst is dat NH Hoteles haar strategie versterkt om marktleider te worden binnen de Europese markt in het segment van stadshotels. Daarnaast  breidt de keten haar binnenlandse en internationale aanwezigheid uit zonder haar toevlucht te hoeven nemen tot kapitaalsverhogingen of toename van schulden. Dit aangezien de overeenkomst alleen het management van alle Hesperia hotels betreft en niet de aankoop van de hotels (vastgoed) die hun eigendom zijn of geleased worden.
 


Moderne rookplaats in Dorint hotel Amsterdam Airport

Het Dorint hotel Amsterdam Airport op Schiphol-Oost heeft een moderne rookcabine voor rokers aangeschaft en geplaatst bij de vergaderzalen op de begane vloer. De zogeheten ´Euromate Smoke 'n Go´- rookcabine biedt rokers voortaan weer een uitstekende mogelijkheid om ongestoord van een rokertje te genieten, aldus Kees Teer, general manager van het hotel. Die daarmee de klantvriendelijkheid voor zowel rokers als niet-rokers van het hotel wil vergroten.

Teer: `Of het nu een café is, een restaurant, een casino of een hotel. Binnen alle sectoren van de horecabranche staat gastvrijheid op nummer één. Het huidige rookverbod zorgt ervoor dat er extra nagedacht wordt over het faciliteren van rokers. De moderne Euromate Smoke 'n Go rookcabine biedt een uitstekende oplossing voor dit probleem`. Deze moderne rookcabine valt niet alleen op door zijn eigentijdse vormgeving maar ook door flexibiliteit in de uitvoering. De cabine is voorzien van zelfsluitende schuifdeuren en heeft voet- en stasteunen om het comfort te verhogen. De Smoke 'n Go rookcabine is uitgevoerd in glas wat het open karakter van het Dorint hotel benadrukt. Door de combinatie van intensieve luchtreiniging én geurvrije opvang van as en sigarettenpeuken zorgt de Smoke 'n Go Rookcabine ervoor dat er geen rook- en geuroverlast voor andere gasten is.



Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre na 3 jaar nog steeds op koers

Het gaat goed met het drie jaar geleden geopende Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre. Het marktaandeel van het 408 kamers tellende hotel is versterkt, de resultaten zijn positief en ook voor 2010 verwacht de directie van het hotel gunstige cijfers. Dit is met name een positief signaal in tijden waarin het economisch voor de meeste hotels in de hoofdstad niet voor de wind gaat.

Albert Rouwendal, General Manager van het Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre, in een toelichting op de gunstige resultaten: "Meer en meer gasten en bedrijven weten de weg naar ons hotel te vinden. Wij merken dat aan het aantal reserveringen, onze omzetcijfers en het stijgende aantal ´repeat guests´, gasten die keer op keer bij ons terugkomen. We zijn daar zeer blij mee en het verplicht ons te blijven werken aan optimalisering van ons product en onze service. Zo hebben wij in deze moeilijke tijden geen services geschrapt, maar hebben wij juist geïnvesteerd in bijvoorbeeld internet, executive floor, guest service systeem, en nog meer. Een en ander heeft ook geresulteerd in het toekennen van belangrijke onderscheidingen aan ons hotel", aldus Rouwendal.

Voor komende tijd staat een aantal belangrijke ontwikkelingen op stapel. Zo introduceert het hotel een directe shuttle naar en van Schiphol, wordt een eigen salonbootje in de vaart genomen en gaat het hotel sloepen verhuren. Albert Rouwendal: "Voeg daaraan toe dat gasten gebruik kunnen maken van Segway-, scooter- en fietsenhuur, ons restaurant Silk Road totaal vernieuwd is en dat ons grote lounge terras bijzonder veel gasten, ook van buiten, aantrekt en je kunt met recht zeggen dat onze plek in Amsterdam staat als een .. hotel."


‘Stradivarius' nieuw Amsterdams tophotel vanaf 2011

Het nieuwe Stradivariushotel in Amsterdam moet begin 2011 open zijn. Het toekomstige tophotel komt in het verbouwde conservatorium aan de Van Baerlestraat.
 Alleen al de verbouwing van het monumentale pand komt op ruim dertig miljoen euro uit. Daar komen nog kosten voor de aankoop en het interieur bij. Hoeveel het nieuwe hotel exact kost, wil projectontwikkelaar IQNN niet zeggen.

Het Stradivariushotel, zoals de werktitel van het logiesbedrijf is, wordt gefinancierd met geld uit Israël. Alrov heeft een kleine, maar zeer luxueuze hoteltak. Het hotel in Amsterdam krijgt 125 kamers in het monumentale deel van het pand. Verder krijgt het hotel een overdekte winkelpassage met vier topzaken. Op de binnenplaats van het gebouw wordt een twintig meter hoge glazen kubus gebouwd voor receptie, liften, lobby en brasserie. Het Parool schrijft dat het nieuwe hotel het befaamde Amstel Hotel naar de kroon moet steken.
Bron: Misset


4meetings opent businesscenter in Den Haag

4meetings, specialist op het gebied van flexibele vergader- en werkplekoplossingen, opent een exclusief businesscenter in Den Haag. 4meetings richt zich op ondernemingen en organisaties die bewust kiezen voor luxe en kleinschaligheid. Het bedrijf biedt locaties aan voor vergaderingen, trainingen, productpresentaties en private diners.

4meetings heeft bewust gekozen voor een strak ingericht modern businesscenter in een statig, klassiek pand aan het Bankaplein in het centrum van Den Haag. De locatie zelf is stijlvol, ruim opgezet en straalt rust uit. Door de focus te leggen op exclusiviteit en kleinschaligheid, boort 4meetings een nieuw segment binnen de markt van flexibele vergader- en werkplekoplossingen aan, waarbij privacy en persoonlijke aandacht centraal staan. De gunstige prijs/kwaliteit verhouding zorgt ervoor dat deze manier van werken en vergaderen ondanks het hoge niveau in vrijwel ieders budget past.

Het 4meetings businesscenter heeft 4 bijzondere vergaderzalen die op aanvraag uitgerust worden met alle benodigde faciliteiten, variërend van een flip-over tot de meest moderne apparatuur voor video conferencing. Daarnaast biedt 4meetings uitgebreide cateringmogelijkheden. Naast een uitstekend verzorgde lunch is het ook mogelijk een diner voor maximaal 20 personen te laten serveren. Op deze manier kan 4meetings een efficiënte oplossing op maat aanreiken.

In het voorjaar van 2010 gaat 4meetings volgens dit concept een tweede vestiging in Den Haag openen.

 

 

 

 

Plaats op:
Datum: 17 september 2009
Gerelateerde artikelen  
06-10-2008 Nieuws Accor lanceert A|Club, het nieuwe wereldwijde loyaliteitsprogramma
05-12-2008 Nieuws Convenant duurzaamheid getekend door 15 Amsterdamse tophotels
20-01-2010 Nieuws Accommodatienieuws 2 - januari 2010
16-04-2009 Nieuws Accommodatienieuws 8 - april 2009
11-07-2007 Nieuws Dorint Hotel Amsterdam Airport: Oude bekende met nieuwe naam
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,7 seconden.