Nieuws  
 

Recessie overleven = Strategisch innoveren
Nu de recessie voor veel bedrijven voelbaar wordt in de bedrijfsactiviteiten is het zinnig om binnen de eigen organisatie snel en daadkrachtig te handelen en vooruit te plannen. Strategisch trendwatcher en futuroloog drs. ing. Richard Lamb gaat met u om de tafel zitten om, door middel van een korte resultaatgerichte 'Strategische Innovatie Sessie', met u vooruit te kijken en de  mogelijkheden voor uw bedrijf in kaart te brengen. Na zo'n sessie - meestal zo'n 2 à 3 uur op directieniveau plus enkele belangrijke medewerkers, klanten en toeleveranciers - kan iedereen weer geïnspireerd aan de slag met nieuwe energie en vol vertrouwen in de toekomst.

Richard Lamb adviseerde sinds 1989 vanuit zijn adviespraktijk - Bureau Trendwatcher.com - honderden bedrijven en overheidsorganisaties op een praktische no-nonse manier.

Strategische Innovatie Sessies
Tijdens deze 'Strategische Innovatie Sessie' worden alle interne processen, producten en diensten kort ter discussie gesteld: het is innoveren (vernieuwen) in de breedste zin van het woord. Welke grote en kleinere veranderingen zijn handig om door te voeren in de interne bedrijfsvoering? Kan de ICT anders worden georganiseerd? Zijn de marketing en sales optimaal? Hoe staat het met de inkoop? Doen we aan productontwikkeling of nu even niet? Hoe doen anderen het?
Achterliggende vraag is steeds: Hoe en waar kunnen op korte of langere termijn kosten worden bespaard? Op welke manier bedienen we de huidige klanten naar tevredenheid en zorgen we voor voldoende aanwas van nieuwe klanten? Hoe motiveren we de eigen medewerkers om flink aan te pakken?
E-commerce (Elektronisch Zakendoen via het internet) bijvoorbeeld lijkt de grote winnaar te worden tijdens de recessie. Hoe speelt u daar met uw bedrijf op in? Welk eBusinessmodel kunt u het beste hanteren?

What TO DO...?
Leidraad tijdens de 'Strategische Innovatie Sessie' is het praktische TO DO InnovatieModelTM van Richard Lamb, dat zijn sporen ruimschoots heeft verdiend. Op verzoek ontvangt u een overzicht met opdrachtgevers en testimonials. Met het TO DO InnovatieModelTM brengt Richard samen u de belangrijkste (economische) veranderingen en trends in kaart en vertaalt die direct naar kansen en innovaties voor het bedrijf. TO DO staat voor Trends; Oplossingen (kansen); Dienst-, Product-, Proces-innovaties en uiteindelijk een Offensief (wat gaan we vanaf morgen concreet doen?).

www.trendwatcher.com

Plaats op:
Datum: 4 februari 2009
Gerelateerde artikelen  
16-09-2009 Nieuws "2010 wordt het jaar van de CrisisConsument"
09-10-2008 Nieuws MPI Nederland werpt blik in de toekomst van de sector met trendwatcher Richard …
24-09-2008 Nieuws MPI gaat meeting trend watchen tijdens educational
11-05-2008 Nieuws Oranje ToekomstTafel™ EK2008 - ook voor uw organisatie??
18-03-2009 Nieuws event09 mini-workshop uitgelicht: Recessie overleven = Brainstormen
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,62 seconden.