Nieuws  

Sofitel Amsterdam heet voortaan The Convent Hotel Amsterdam. Dit komt doordat het vanaf nu deel uitmaakt van de MGallery-collectie, waarmee het het eerste hotel met dit label in Nederland is. De naam The Convent Hotel Amsterdam doet volgens Accor Hotels, de hotelketen achter Sofitel, recht aan de merkwaarden van MGallery: menselijk contact, hartelijkheid en servicekwaliteit.

Met dit nieuwe label speelt Accor Hotels, de hotelketen achter Sofitel, in op de behoefte van kritische levensgenieters. "Voor hen is het hotel een belangrijk onderdeel van hun reiservaring", aldus een woordvoerder. "Bovendien willen zij in een omgeving verblijven met een eigen identiteit en geheel eigen charme."
De hotels met het MGallery-label tonen hun geschiedenis en weerspiegelen de locatie, de visie of het design. Ze hebben een eigen onderscheidende naam, een eigen visuele identiteit en een eigen dienstverlening die in overeenstemming is met de geest van MGallery.

Bijzondere historie
Zo heeft ook The Convent Hotel Amsterdam een bijzondere historie. Het hotel ontleent zijn naam aan het feit dat in de veertiende eeuw twee kloosters in het pand waren gevestigd. De rijke historie het hotel is ook terug te vinden in verschillende details, zoals de gevel, glas-in-loodramen en het tegeltableau. Bovendien ligt het in het hart van Amsterdam, op loopafstand van het Koninklijk Paleis op de Dam. 

MGallery
"De introductie van het MGallery label opent nieuwe wegen voor Accor. Door gebruik te maken van de kennis en ervaring van de Accor Groep zijn we, dankzij het nieuwe label MGallery, in staat ons aandeel in het upscale segment te versterken", aldus managing director Peter Verhoeven van Accor Hospitality Nederland.
"Wij merken dat steeds meer gasten een voorkeur hebben voor een hotel met een extra cachet. Zij hebben er behoefte aan hun verblijf tot een bijzondere gebeurtenis te maken. Met deze trend in gedachten introduceren wij een serie hotels onder het MGallery-label. The Convent Hotel Amsterdam is uitverkoren om als eerste in Nederland invulling te geven aan dit nieuwe label."

Uitbreidingsstrategie
MGallery telde bij de introductie vorig jaar acht hotels. Eind 2010 moet dit aantal zijn uitgebreid tot 40 hotels in 23 landen. De hotels die inmiddels onderdeel uitmaken van het label, bevinden zich in Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Nieuw-Zeeland en Australië. Al deze hotels zijn afkomstig uit het netwerk van Sofitel en Mercure. MGallery wordt uitgebreid door rebranding van hotels van de Accor Groep en door aankoop of bouw van nieuwe hotels.

Bron: Horeca Entree

Plaats op:
Datum: 26 januari 2009
Gerelateerde artikelen  
10-12-2007 Nieuws Sofitel Cocagne Eindhoven eerste gloeilampvrije hotel
04-09-2008 Redactie Pullman Hotels - de nieuwe zakelijke keten van Accor hotels
13-05-2008 Nieuws Hotel Sofitel The Grand krijgt impuls van 32 miljoen
16-01-2012 Nieuws Accor lanceert internettool voor meetings en congressen
06-10-2008 Nieuws Accor lanceert A|Club, het nieuwe wereldwijde loyaliteitsprogramma
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,66 seconden.