Nieuws  
 

In de afgelopen weken vielen heel wat professionals in de hospitality in de prijzen tijdens diverse uitreikingen op events. CongresWereld zet de belangrijkste voor u op een rijtje.

In aparte berichten maakten we deze week al melding van
* Spido-directeur Annie Gruisen ontvangt Rotterdam Marketing Award  
* Mariëlle Sijgers gekozen tot Hotello of the Year 2009 
* Ahoy's Jos van der Vegt winnaar Rijnmond Business Influential Award 2008

Maar er was meer, veel meer. Met name tijdens de Horecava en de Vakantiebeurs vielen bedrijven en personen in de prijzen. Naast veel echte horecaprijzen (van 'het lekkerste broodje' en 'de beste kastelein' tot 'de gouden koksmuts' en de beste 'wildkoker') waren er diverse die voor ons vakgebied relevant zijn:
 

Liesbeth Nagel Joseph van Sofitel The Grand - Beste Receptionist

Beste receptionstLiesbeth Nagel Joseph, werkzaam als receptionist bij Sofitel The Grand Amsterdam is donderdag 15 januari uitgeroepen tot de meest gastvrije receptionist van Nederland.

De wedstrijd vond plaats in het kader van de Nationale Kampioenschap Horeca,  georganiseerd door het Gastvrijheidsgilde in samenwerking met de Horecava.
De drie finalisten presenteerden zich met een korte film en werden daarna kritisch bevraagd door een deskundige jury bestaande uit Roberto Payer, directeur Hilton Amsterdam, Jeannine Sok, directeur van Sok Organiseert en bestuurslid van het Gastvrijheidsgilde en Paul Udo, ex-horecaondernemer en juryvoorzitter. Ook het publiek stelde vragen en bevorderde daarmee sterk de onderlinge competitie tussen de deelnemers en dwong de finalisten over uitspraken over hun gastvrijheid in de dagelijkse praktijk van hun receptievak.

De tweede plaats was voor Annet Ruiter, receptionist bij NH Amsterdam Centre en de derde voor receptionist Lianne van der Meijde, werkzaam bij NH Grand Hotel Krasnapolsky.

Willibrordhaeghe is Leerbedrijf van Jaar
WillibrordhageConferentiehotel Willibrordhaeghe uit Deurne is uitgeroepen tot Leerbedrijf van het Jaar 2009. Het Deurnse hotel won de wedstrijd van Hotel de Wiemsel te Ootmarsum en Hotel Beaumont uit Maastricht.

Directeur Alien Cnossen van wedstrijdorganisator Kenwerk roemde Willibrordhaeghe om haar 3-p's-beleid te weten persoonlijk, professioneel en passie. ‘Dit bedrijf zorgt ervoor dat iedere leerling die binnenkomt een juweeltje wordt. De leerling komt binnen met een leeg winkelwagentje en de leermeesters van Willibrordhaeghe stoppen dat vol met díe kennis dat de leerling wil'.

Het conferentiehotel bestaat nu vijf jaar, maar nu al loopt het opleiden als een rode draad door het bedrijf heen. Ze werken graag met jonge mensen en zijn het waardig Leerbedrijf van Jaar genoemd te worden.'

Reis-leerbedrijf van het jaar - BCD Travel
De titel Leerbedrijf van het jaar wordt in verschillende categorieën uitgereikt. Tijdens een andere beurs - de Vakantiebeurs in Utrecht - viel BCD Travel, Nederlands marktleider op het gebied van zakenreizen, in de prijzen als 'Leerbedrijf van het jaar 2009 Reizen'. 

Mentoren, praktijkbegeleiders, ondernemers, onderwijsinstellingen en leerlingen hebben BCD Travel aangewezen als leerbedrijf van het jaar. Bij de definitieve beoordeling heeft de commissie de titel ‘Leerbedrijf van het Jaar 2009 Reizen' aan BCD Travel toegekend vanwege de bijzondere inspanningen die zij levert om stagiaires van diverse reisopleidingen via maatwerk goed en gestructureerd op te leiden.


René Jansen van Holland International - Reisadviseur van het jaar
ReisadviseurRené Jansen van Holland International Reisbureau René in Goes heeft de titel reisadviseur van het jaar in de wacht gesleept tijdens de Verenverkiezing op de Vakantiebeurs. Deze prijs wordt ieder jaar uitgereikt door het vakblad Reisrevue.
 
Er moet heel wat gedaan worden om gekozen te worden tot reisadviseur van het jaar. Zo moet de deelnemer 25 weken lang deelnemen aan de Kennistest,  een masterclass volgen die afgesloten wordt met een pittige case. De resterende deelnemers werden vervolgens op hun reisbureau om een aantal reisadviezen gevraagd.


Best Supplier Award 2009 voor DeFabrique
best supplier
De Best Supplier Award van EFFECT Groep  wordt jaarlijks uitgereikt aan de supplier die het beste presteert qua flexibiliteit, eindklant perspectief, creativiteit en kwaliteit van dienstverlening.
Simon Renes, directeur van EFFECT Groep, heeft de uitgereikt aan Sybren Ophof van DeFabrique in Utrecht. Als vernieuwende eventlocatie heeft DeFabrique een belangrijke bijdrage geleverd aan de branche en een extra dimensie gegeven aan het evenementenvak.
DeFabrique is volgens de jury onderscheidend op alle genoemde criteria.
 
Best Client Award
In navolging op de Best Supplier Award gaat EFFECT Groep in het voorjaar ook de Best Client Award uitreiken. De award gaat naar de klant die live communicatie op de meest effectieve wijze inzet in haar communicatiestrategie.

 

Plaats op:
Datum: 22 januari 2009
Bron: CongresWereld
Gerelateerde artikelen  
12-01-2008 Nieuws Beste receptionist van Nederland werkt bij Westin Rotterdam
04-04-2012 Nieuws Venuez Hospitality & Style Awards 2011 uitgereikt
23-11-2012 Nieuws World Travel Award voor Karel V Utrecht
24-03-2009 Nieuws Gouden Giraffe 2009 winnaars
03-11-2009 Nieuws Green Award 2009 voor Sun International
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,72 seconden.