Laatste nieuws
 
 
  Achtergronden  
 

Vanwege het voorkomen van politieke, economische of veiligheidsissues, de voortdurende sterke vraag en onvoldoende nieuw aanbod, zullen de prijzen van zakelijke bijeenkomsten ook in 2018 met 3% - 5% stijgen (net zoals in 2017). Meetingplanners zullen creatief moeten omgaan met het in de hand houden van de kosten. Dit zegt consultancybureau Advito in de Industry Forecast voor 2018. Advito is onderdeel van zakenreisonderneming BCD.

Huidige situatie

De vraag naar zakelijke bijeenkomsten is aanzienlijk gestegen de afgelopen twee jaar. Terwijl incentive reizen hun populariteit niet herwonnen hebben, is deze stijging voornamelijk te danken aan de interne en externe bijeenkomsten.
Bedrijven houden deze bijeenkomsten voornamelijk in Europa om tijd en geld te besparen. Het probleem is dat het aanbod niet groeit. Weinig nieuwe hotels beschikken over vergaderruimten.

Turkije en Rusland hebben ondanks uitbreiding van hun faciliteiten minder vraag vanwege veiligheidsaspecten en politieke onzekerheid. 
Bedrijven hebben hun meetings in Turkije en Rusland verplaatst naar Zuid-Europese bestemmingen, zoals Griekenland, Italië, Frankrijk en Spanje.
Met een statisch aanbod en stijgende vraag zijn de prijzen dit jaar gestegen met 3% tot 5%. Dit geeft problemen voor meeting planners waaarvan de budgetten niet zijn gestegen.
De relaties die hotels hebben met online reis agentschappen (OTA's) ondersteunen deze hogere tarieven. Europese meetingplanners boeken over het algemeen vroeg hun zakelijke bijeenkomsten en heronderhandelen dan een betere prijs korter voor de bijeenkomst. 
Vandaag de dag weten hotels dat ze makkelijk last-minute zaken via OTAs kunnen vastleggen, dus weigeren ze om het oorspronkelijk overeengekomen tarief te verlagen.

Aanbevelingen

• kijk ook naar second-tier bestemmingen, die vaak lagere prijzen bieden en betere beschikbaarheid hebben dan grotere steden. Vaak heb je dan wel meer kleineren hotels nodig om alle deelnemers te accommoderen;
• Overtuig hotels (zowel individuele als ketenhotels) betere prijzen af te geven door repeat business te garanderen.
• Onderhandel met hotels waar je al een voorkeursrelatie mee hebt voor de reguliere zakenreizigers.

Voor meer voorspellingen over ondermeer de hotelbranche klik hier voor het volledige onderzoek.

Plaats op:
Datum: 12 oktober 2017
Gerelateerde artikelen  
28-09-2017 Nieuws Advito Industry Forecast 2018 voor zakelijke bijeenkomsten in Europa
17-09-2015 Nieuws Advito Industry Forecast 2016 voor zakelijke bijeenkomsten in Europa
13-12-2013 Nieuws Economische groei verhoogt vraag naar zakenreizen
30-09-2014 Nieuws Groei naar zakenreizen in 2015 (en andere trends)
01-07-2013 Nieuws Vraag naar zakenreizen groeit langzaam
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2017 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,16 seconden.