Laatste nieuws
 
 
  Redactie  
 

Traditiegetrouw is technologiewatcher en tech-guru Corbin Ball een van de eerste die zich waagt aan Meeting trends voor het komende jaar. Hij constateert wederom dat de snelheid waarmee technologische veranderingen plaatsvinden nog steeds hoog is. Organisatoren, exposanten, meetingplanners en locatieverschaffers doen veel nieuwe ideeën op in de vorm van apps en innovaties bedoeld om hun werk makkelijker te maken en beleving van deelnemers te verbeteren.

Voor 2017 geeft Corbin Ball de belangrijkste meeting technologie trends in 7 punten weer:

1. Social media kanalen richten zich steeds meer op events met focus op video en live streaming

Events zijn voor social media kanalen een geweldige manier om marktaandeel te winnen, vooral met streaming video. Bijna elke social media kanaal heeft een verbeterd video-aanbod toegevoegd gedurende de afgelopen twee jaar.
Live streaming voorbeelden zijn:
Meerkat
Periscope (owned by Twitter)
Facebook Live
Facebook Instant Video
Instagram Story
Snapchat Story
Snapchat Geofilters

Er zal dus meer vraag zijn naar live streaming events door deelnemers. De uitdagingen voor de meetingplanner ligt in de toenemende vraag naar Wi-Fi bandbreedte. Bovendien zal de organisator met diepe zakken waarschijnlijk doelwit worden van zaken omtrent schending van het auteursrecht.

2. Data analyse zal deelnemerervaringen en meetings sterk verbeteren

Het gebruik van web-based tools in de meeting industrie is midden jaren '90 gestart. In de loop der jaren verbeterde dit langzaam en breidde de online event registratie zich uit door ook tentoonstellingen, huisvesting, kamer blokken, het lidmaatschap, budgettering, etc. te beheren. Probleem echter bleek dat het moeilijk was informatie tussen systemen uit te wisselen. Data-integratie is gewoon geen gemakkelijke taak geweest.

Het goede nieuws echter is dat er nu data management systemen zijn ontwikkeld die data-integratie eenvoudiger maakt. Met state-of-the-art-cloud-gebaseerde systemen en goed gedocumenteerde API's (Application Programming Interface) is het nu mogelijk gegevens uit een groot aantal bronnen te verzamelen en te analyseren. Hiermee kunnen voorspellende analyses worden gedaan die enorme gevolgen voor de meetingindustrie kunnen hebben. De mogelijkheid om echt ROI te meten maakt meetings interessanter voor corporate marketing en verbetert ook de waarde van het lidmaatschap van een associatie (vereniging).

3. Een software-integratie-instrument voor totale event planning

Vanuit het perspectief van de meetingplanner is een geïntegreerd systeem de ideale technologische oplossing voor alle vergadering-technische behoeften van een organisatie, zoals het boeken van vergaderruimte, de planning van het evenement logistiek, het ontwikkelen van een event website, online registratie, huisvesting, reizen, marketing, tentoonstellings management, en nog veel meer.

Het probleem is echter dat, als het gaat om te voldoen aan de technologie, "one size niet iedereen past". Vergaderingen, speciale evenementen, beurzen, congressen, incentive reizen, etc, hebben elk hun eigen zeer uiteenlopende reeks van behoeften, met als gevolg heel veel verschillende produkten . 
Het bouwen van een begin-to-end event planning software platform om aan dit brede scala van eisen te voldoen is een ongelooflijk lastige taak. Diverse bedrijven hebben in plaats daarvan gekozen voor verschillende onderdelen.

Een alternatief voor de aankoop van geïntegreerd software programma's is in zee te gaan met nieuwere cloud-gebaseerde technologie bedrijven, zoals Eventbrite, Etouches of EventGeek of integratie platform-as-a-service produkten te gebruiken, zoals Built.io. Dit bedrijf biedt oplossingen voor cloud-gebaseerde software tools die makkelijker zijn te integreren in CRM en marketing automation systemen. Kortom, ze maken het proces van integratie van moderne software producten veel eenvoudiger.

Meetingplanners zullen op deze manier in staat zijn om volledig op maat gemaakte oplossingen met behulp van meerdere technologische produkten te verkrijgen, waardoor het verzamelen van gegevens en het delen ervan veel gemakkelijker wordt.

4. Marketing automatisering eindelijk onderdeel van meeting en events

Marketing automatiseringstechnologie wordt gebruikt om te stroomlijnen, te automatiseren en marketing taken te meten om de operationele efficiëntie te verhogen en een grotere omzet te realiseren. Bedrijven zoals Marketo, Eloqua, Silverpop en HubSpot zijn geëvolueerd en bieden steeds betere marketing automatiserings produkten. Marketing efficiëntie is daardoor sterk verbeterd de afgelopen jaren waardoor bijvoorbeeld events en tentoonstellingen nu worden geïntegreerd in een verenigd marketing programma.

5. Betrokkenheid van deelnemers wordt steeds belangrijker bij meetings en events

Betrokkenheid van deelnemers is een emotionele betrokkenheid of inzet van publiek tijdens een bijeenkomst.
De ROI van een betrokken deelnemer is simpel: deelnemers die emotioneel betrokken zijn halen meer uit een bijeenkomst. Ze leren en en onthouden meer. Ze zijn interactiever. Ze brengen teweeg bij anderen. Zij waarderen het event beter en er is meer kans dat zij terugkomen op een volgend event en anderen aanmoedigen om hetzelfde te doen.

Gelukkig zijn er vele technologieën in ontwikkeling om betrokkenheid op te bouwen, zoals gemakkelijke mobiele enquêtes, polling, het volgen van social media-activiteiten, gamification activiteiten, wearable bakens / smart badges, matchmaking en networking tools, live streaming en het delen van foto apps, tweede scherm technologie, interactieve sessies, etc. etc.

Deze overvloed aan mogelijkheden zal de impact en de kracht van face-to-face meetings aanzienlijk transformeren.

6. Virtual reality (VR) en augmented reality (AR) beginnen belangrijker te worden tijdens events

Dit was een van de belangrijkste trends in het vorige trend artikel van Corbin Ball. Alhoewel dit nog wel enkele jaren zal duren voordat het volledig ontwikkeld is, zie je nu al dat de miljarden dollars die uitgegeven zijn door technologiebedrijven zoals Google, Facebook, Samsung, Microsoft en anderen zichtbaar worden tijdens events en beurzen. Voorbeelden zijn de reality tours die gemaakt kunnen worden in hotels of destinaties, maar ook tijdens vakbeurzen. Of het virtueel bijwonen van concerten, speciale evenementen en zelfs grote conferenties.
Het enorme succes van Pokémon Go zal waarschijnlijk ook zijn weg gaan vinden in een of andere vorm van event gamification.

7. Gezichtsherkenning, biometrie en sentiment analyse zal worden gebruikt om de stemming, betrokkenheid en demografische gegevens van deelnemers te meten

De technologie heeft zich inmiddels zodanig ontwikkeld dat wanneer gezichtsherkennings systemen aanwezig zijn gender, geschatte leeftijd, etniciteit, stemming, en zelfs specifieke personen kunnen worden herkend. Berichtjes op social media kunnen zelfs geanaliseerd worden op sentiment. Deze instrumenten worden gebruikt tijdens events en beurzen om de betrokkenheid, demografische gegevens en sentiment van deelnemers te meten en zelfs potentiële onruststokers te spotten. Er bestaan inmiddels diverse systemen waaronder bijvoorbeeld zintuigelijke polsbandjes.

Bonus Trend: Een herhaling van de voorspellingen van voorgaande jaren:

Ondanks het toegenomen gebruik van virtuele vergader technologie, zullen face-to-face meetings en beurzen altijd levensvatbaar blijven.

Webinars en andere virtuele vergaderingen zijn zeer geschikt voor korte informatie-uitwisseling. In de huidige multi-tasking en vaak storende werkomgeving, is de aandachtsspanne kort. Dertig tot vijfenveertig minuten is meestal het maximum dat je kunt verwachten dat iemand aandacht heeft voor een webinar tijdens een vergadering.

Face to face vergaderingen, daarentegen, nemen deelnemers mee naar een gerichte omgeving met minder afleiding. Zolang deelnemers worden geïnformeerd, vermaakt en gevoed, kunnen meetingplanners deelnemers betrokken houden voor dagen. De mogelijkheden om te netwerken, brainstormen, en het opbouwen van relaties zijn meestal veel groter tijdens face-to-face evenementen dan online. Voor exposant op een beurs is het vaak de beste manier om zoveel mogelijk gekwalificeerde kopers in zo'n korte tijd te ontmoeten.

Bijeenkomsten bieden een veel rijkere en meer gerichte leerervaring dan vrijwel elke virtuele vergadering!.

Corbin Ball, CMP, CSP, DES, MS is spreker en onafhankelijk adviseur op het gebied van meeting technologie. Vanuit meer dan 20 jaar congreservaring helpt hij organisatoren om technologie in te zetten om tijd te besparen en productiviteit te vergroten. Voor meer informatie ga naar zijn uitgebreide website Corbin Ball @ Co - Meetings technology Headquarters (www.corbinball.com) Twitter: www.twitter.com/corbinball

© Redactie CongresWereld

Plaats op:
Datum: 7 december 2016
Gerelateerde artikelen  
29-09-2016 Nieuws De belangrijkste meeting technologie trends voor 2017
23-11-2017 Nieuws Corbin Ball: de 8 belangrijkste technologische meeting trends voor 2018
15-12-2017 Redactie Corbin Ball: de 8 belangrijkste technologische meeting trends voor 2018
26-09-2013 Redactie 14 Meeting technologie trends voor 2014
22-11-2012 Redactie 13 Meeting technologie voorspellingen voor 2013
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,36 seconden.