Laatste nieuws
 
 
  Achtergronden  

Een breed aanbod aan meetings en congressen en grote druk op de beschikbare tijd in de agenda maken dat congresorganisatoren zich tot het uiterste in moeten spannen om de deelnemers juist naar hun bijeenkomsten te trekken. Een goed inzicht in wat deelnemers willen is dan van groot belang. Onderzoek van Fast Future brengt de belangrijkste trends aan het licht.

Kortere keynotes en breakouts en meer interactie
Deze trends kwamen naar voren uit het Convention 2020 Research Study, een grootscheeps project gericht op de toekomst van de meeting industrie. Hieruit blijken de wensen en verwachtingen van deelnemers, hoe zij hun congres willen ervaren en hoe het voor hen toegevoegde waarde oplevert.
De roep op kortere keynotes herkennen we bijvoorbeeld van het razend populaire en succesvolle TED-concept, dat ook in Nederland al grote navolging krijgt

De belangrijkste trends en conclusies:

  • Kortere keynote sessies (15-20 minuten)
  • Kortere breakout sessies die vaker herhaald worden
  • Meer actiegerichte sessies zoals speedmeetings en -networking
  • Uitgebreide vraag- en antwoord sessies met sprekers
  • Een-op-een sessies met bedenkers, wetenschappers en ontwikkelaars van nieuwe producten en services
  • Meer inhoud die gekozen is door deelnemers
  • Previews van sprekers, bijvoorbeeld via audio-fragmenten die deelnemers vooraf kunnen beluisteren om vervolgens hun keuze te maken
  • "bring a friend" incentives, waarbij deelnemers beloond worden bij de registratie van meegenomen vrienden of collega's

Meer keuzemogelijkheden voor de deelnemer is zo'n beetje de "killer-app" van deze tijd, zei Rohit Talwar, trendwatcher en directeur van Fast Future, dat het onderzoek uitvoerde.

Ook op het gebied van techologie, blijven social media, apps en mobiele technologie van belang. Technologie kan op geen enkele manier het elkaar persoonlijk de hand kunnen schudden vervangen, maar zal wel een steeds verder toenemende rol in meetings gaan spelen. Daarnaast zijn nieuwe technologieën hun weg aan het vinden naar de meeting industrie, zoals aanraakbare hologrammen, 3d telefoons en -laptops en augmented reality toepassingen.

RFID tracking
Eén belangrijke technologie wordt steeds betaalbaarder en kent zeer bruikbare toepassingen voor organisatoren: RFID Tracking en RFID badge scanning. Meeting origanisatoren krijgen meer inzicht  in interesses en tijdsbesteding van deelnemers en bewegingen op bijvoorbeeld de beursvloer. Organisatoren kunnen de opgedane kennis gebruiken om bijvoorbeeld indelingen van de beursvloer, maar ook content te optimaliseren, aldus Rowit Talwar.
 
© Redactie CongresWereld

Plaats op:
Datum: 10 november 2011
Gerelateerde artikelen  
22-11-2011 Nieuws Wat willen deelnemers zien in een meeting of congres in 2012?
17-03-2010 Nieuws Congrex ondersteunt Convention 2020 onderzoek als Platinum Sponsor
15-08-2010 Nieuws Future Convention Cities Initiative gelanceerd
24-03-2012 Nieuws Swingbo lanceert innovatief netwerkprogramma voor events: Connect
04-12-2009 Nieuws Convention 2020: Hoe denkt u over de toekomst van congressen?
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2017 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,19 seconden.